הדפס עמוד זה

אירועי Agrisrael 4.0

25 יונ 2019 המחברת/ת:
מערכת ריסוס מערכת ריסוס

שר החקלאות ופיתוח הכפר אורי אריאל: "ישראל מובילה עולמית בפיתוח טכנולוגיות חקלאיות חדשניות, הן בשל שיתוף הפעולה הייחודי והקרוב עם האקדמיה, התעשייה והחקלאים והן בשל אחיזתה בתחומי דעת  מגוונים ורחבים. אני שמח להיות כאן בכנס "אגרישראל" ורואה חשיבות רבה בחיזוק הקשרים שלנו למדינות העולם שיביא לשגשוגה של הכלכלה הישראלית וליצירת תשתית טובה יותר של ייצור בר קיימה של מזון איכותי ובריא"

מאז הקמתה של מדינת ישראל, כמות המים שעמדה לרשותנו הייתה מוגבלת, דבר שהוביל לחיפוש מתמיד אחר פתרונות חקלאיים חכמים ויעילים. עם השנים, הפכה ישראל למובילה עולמית בפיתוח טכנולוגיות חקלאיות חדשניות, הן בשל שיתוף הפעולה הייחודי והקרוב עם האקדמיה, התעשייה והחקלאים והן בגלל חוזקה בתחומי דעת מגוונים.  תחומי הידע Big Data, IT, IoT, בינה מלאכותית, רובוטים, רחפנים, לוויינים, חיישנים, אלגוריתמים וכן טלפונים חכמים. אלו הפכו לכלים רבי עוצמה המסייעים לחקלאים לנהל באופן מדויק את החלקה.

אולם, ככל שאוכלוסיית העולם גדלה, גדלה גם הדרישה לייצור מזון, והמהפכה החקלאית הרביעית היא זו שמאפשרת לנו להתמודד עם אתגר זה תוך שימוש מופחת במשאבים, שמירה על הסביבה, גידול תוצרת איכותית, הגדלת היבול ועוד.

במסגרת זו, טכנולוגיות מתקדמות ומדויקות המניעות את המהפכה החקלאית הרביעית, ומציגות פתרונות חדשניים שמציעה התעשייה החקלאית בישראל הוצגו במסגרת אירוע ייחודי - Agrisrael 4.0,  שאורגן על ידי משרד החקלאות ופיתוח הכפר ומכון הייצוא ובשיתוף משרדי הכלכלה והחוץ. האירוע מתקיים בימים אלו. היום הוצגו הטכנולוגיות במסגרת תערוכה ב"יקב ברקן". התערוכה הייתה בסימן טכנולוגיה חקלאית, והציגה באירוע ראשון מסוגו הדגמות חיות של הפיתוחים. במסגרת האירוע, מתקיימים מפגשי נטוורקינג שתואמו מראש בין אורחים מחו"ל לבין חברות ישראליות, סיורים מאורגנים, כמו גם הזדמנויות לפגוש קולגות, לשתף ולהחליף ידע, וכן לייצר שיתופי פעולה חדשים.

 

בין המיזמים הרבים ניתן למצוא את חברתMetomotion , המבקשת למצוא פתרון לעבודה עתירת הידיים בחממות ולקטיף של תוצרת חקלאית בטרם עת. החברה יצרה רובוט בשםGROW (Greenhouse Robotic Worker), הסוקר את כלל התוצרת החקלאית בחממה, בעזרת מערכת ראייה תלת-ממדית מתקדמת ואלגוריתמים, ובורר מתוכה את התוצרת הבשלה. הרובוט מותאם לבצע מגוון של משימות חממה, כולל קציר, גיזום, ניטור, האבקה ועוד. בשלב הראשוני הרובוט מותאם לקטיף עגבניות אך בהמשך יותאם לכלל ירקות ופירות המגודלים בחממה. לרובוט ישנה בינה מלאכותית אשר זוכרת מיקום GPS בחממה של עגבניות שטרם הבשילו ויודע לחזור אליהם במועד הרצוי לקטיף. במסגרת האירוע ניתן יהיה לראות את הרובוט בפעילות.

פיתוח נוסף שיוצג בכנס הוא כלי טכנולוגי שעוזר לדבוראי לדעת בזמן אמת מה קורה בתוך הכוורת שלו, לזהות מחלות בזמן, לעקוב אחר מצב מלכת הכוורת ועוד. החידוש נועד להתמודד עם אחוזי התמותה הגבוהים של הדבורים ועם בעיות בתהליך האבקה, שהוא אחת מהחוליות החשובות בשרשרת החיים, כיוון שכשליש מכל המזון שאנו אוכלים תלוי בהאבקת הדבורים. חברת BeeHero, מציעה פתרון לעובדה שלדבוראי אין אפשרות לדעת מה מתרחש בתוך הכוורת בכל העת ופיתחה מערכת חכמה שמותקנת בתוך הכוורת, המאפשרת איסוף נתונים ומידע סביבתי המשקפים וחוזים מצבים שונים בכוורות, דבר המאפשר לדבוראי מעקב בזמן אמת אחר מצב הדבורים.

פיתוח נוסף הוא מערכת ריסוס מדויקת של חברת Fieldin שפיתחה מרססת לריסוס הצמחים רק לפי צורך אמיתי. בכל שנה המודעות לאורך החיים בריא הולך וצובר תאוצה, אנשים מקפידים לאכול כמה שיותר טבעי ונקי מחומרי הדברה. מערכת הריסוס שפיתחה החברה עושה שימוש במצלמה אשר בודקת וסורקת את  מצב הצמח ובוחנת האם ישנם נגעים ומזיקים שנדרש ריסוס כדי לטפל בהם. הריסוס נקודתי ופועל באופן מדויק, דבר המפחית את השימוש בחומרי הדבר למינימום הנדרש בכדי לשמור על השדה ועל התוצרת החקלאית.

כל הטכנולוגיות הללו ועוד פיתוחים והדגמות של 20 חברות סטרטאפ תוצגנה במסגרת האירוע, בשטח הכרם.