לקראת שבועות ועל רקע המלחמה: התמונה "בהצדעה" נבחרה לתמונת הטבע וההתנדבות של ישראל לשנת 2024

09 יונ 2024 המחברת/ת:
בהצדעה בהצדעה נתיב ביתן

תחרות הצילום המסורתית "הגלריה החקלאית" של קנט, שהתקיימה  זו הפעם ה-17,  הוקדשה השנה למתנדבים שסייעו לחקלאים בחודשים האחרונים

התמונה "בהצדעה" שצילם נתיב ביתן בן ה-15  זכתה במקום הראשון בתחרות הצילום "הגלריה החקלאית" של קנט, הקרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות, וזכתה בתואר "תמונת החקלאות וההתנדבות של ישראל" לשנת 2024.

תחרות הצילומים "הגלריה החקלאית" של קנט שהתקיימה השנה בפעם ה-17 נועדה לחשוף לציבור הרחב את תרומתה הגדולה של החקלאות לפיתוחה של המדינה. במשך השנים נשלחו לתחרות עשרות אלפי תמונות מקוריות ויצירתיות של חקלאים, שדות, גידולים, בעלי חיים, ציוד חקלאי ועוד. הגלריה הפכה ל"שגרירה" של החקלאות הישראלית ותמונות נבחרות הוצגו בתערוכות חקלאיות בינלאומיות ובשגרירות ישראל ברחבי העולם. השנה הוחלט להקדיש את תחרות המסורתית למתנדבים שסייעו בחודשים האחרונים לחקלאים. זאת על מנת להוקיר תודה לכל אותם שבזכותם החקלאות הישראלית מצליחה לשגשג גם בימים קשים ולדאוג לכולנו לתוצרת חקלאית טריה, כחול לבן.

לתחרות נשלחו השנה מאות תמונות מהווי ההתנדבות של אלפי ישראלים, בכל הגילאים, שנרתמו לעזור לחקלאים בחודשים האחרונים. בשקלול הצבעות צוות השיפוט והציבור הרחב נבחרה למקום הראשון התמונה "בהצדעה" שצולמה ע"י  נתיב ביתן בן ה-15 בלבד. נתיב עבד עם אביו בשדה חיטה כשלפתע הגיח מולם צוות של טנקיסיטיות במרכבה. שלום האב עצר את העבודה ובספונטניות הצדיעה להן. הבן קלט במצלמתו את הרגע  המרגש.  למקום השני הגיעה התמונה "לחיים" שצולמה ע"י יאיר רחימי. רחימי קלט במצלמתו בני נוער שזמרו את הכרמים לא שכחו את החטופים ובמהלך העבודה קשרו סרטים צהובים למען החזרתם המהירה הביתה. למקום השלישי הגיעה התמונה "תילי טילים" שצילמה מאירה סגל. נראה כי התמונה שצילמה סגל מספרת את סיפורה של המדינה והחקלאות מאז השביעי באוקטובר: רוח ההתנדבות של בני הנוער הישראלי ובמקרה זה תלמידי כיתה ט' מבית הספר הישראלי-צרפתי במקווה ישראל שיצאו לקטיף בשדות ראשל"צ. במהלך העבודות, בעודם בשדה הפתוח, תפסה אותם אזעקה בשל ירי טילים מעזה. בתואר "אהבת הקהל" זכתה התמונה "אבק זהוב" שצילם אורי סיון שקלט בעדת מצלמתו שקיעה היורדת על אסיף גרעיני חוחובה במושב שדה דוד שבמערב הנגב.

לחיים יאיר רחימי

לחיים יאיר רחימי

תילי טילים - מאירה סגל

תילי טילים - מאירה סגל

‎⁨אבק זהוב  - אורי סיון⁩

‎⁨אבק זהוב  - אורי סיון⁩

אודות קנט

חברת הביטוח קנט - קרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות, נחשבת לבין המובילות בעולם המערבי במתן פתרונות ביטוחיים לענפי החקלאות השונים. החברה פועלת משנת 1967 כחברת ביטוח ממשלתית עסקית בשותפות עם ארגונים חקלאיים נוספים, ביניהם: התאחדות האיכרים, האיחוד החקלאי, מועצת הייצור החקלאית וארגוני מגדלים.  אתר קנט: www.kanat.co.il

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.