חוזר בנושאי ניהול משק המים במרחב הכפרי

05 נוב 2023
האיחוד החקלאי האיחוד החקלאי

להלן מספר החלטות הנוגעות לתפעול מערכת המים הכפרית כפי שהתקבלו במועצת המים מיום 26.10.23.

השינויים וההקלות מיועדים לצרכי מים פרטיים למגזר הכפרי והחקלאים.

השינויים נועדו להתאים ולהקל על הפעילות כתוצאה מהמצב המלחמתי ולצד זאת להבטיח את המשק התפקוד של ספקי המים.

מועצת רשות המים אישרה ביום חמישי 26.10.23 שינויים ברגולציה, שמטרתם להתאים את השירות לצרכים בעת לחימה מתמשכת.

צרכני מים פרטיים

  • פשרות למי שפתח את ביתו לארח תושבים שהתפנו מבתיהם באזורי הקרבות לקבל תוספת של מים בתעריף הנמוך של המדרגה הראשונה בחשבון. כדי לקבל את ההטבה, המארחים יצטרכו רק למסור הצהרה לספק המים על מספר המתארחים ומספרי הזהות שלהם וחשבונם יחושב על בסיס התעריף הנמוך לשירותי מים וביוב גם עבור אורחיהם ("כמות מוכרת").  
  • אפשרות דומה תהיה גם לקהילות המארחות בהתנדבות יישובים שהתפנו מבתיהם. לקהילות אלו ניתנה אפשרות להגדיל את הכמות שהקהילה רוכשת מחברת מקורות בתעריף המופחת של "כמות מוכרת".
  • במקרים שבהם מתארחים תושבים לאורך זמן במקומות שאינם משמשים בדרך כלל למגורים, ניתנה אפשרות להגדיר גם אותם כ"יחידת דיור" ולקבל בחשבון המים כמות מים במחיר המפוחת של "כמות מוכרת".
  • הוצאו הנחיות לתאגידי המים ולרשויות המקומיות על יישום החוק לדחיית תשלומים של משרתי כוחות הביטחון, משפחות החטופים והנרצחים, ומועצת רשות המים החילה את אותן הוראות גם על שאר ספקי המים במשק.

מנהל רשות המים יחזקאל ליפשיץ הנחה את חברת מקורות לעכב משלוח חשבונות מים לישובים שפונו בשל מצב המלחמה ובשלב זה לא לגבות חשבונות שנשלחו כבר.

מגזר חקלאי

  • במטרה להקל על המשך הפעילות החקלאית היכן שניתן לקיימה, אושרה האפשרות לספקי מים להמשיך את אספקת המים לחקלאים מעבר להקצאה השנתית לשנת 2023.
  • בוטלו תעריפי חריגה לחקלאים שישתמשו בשנת 2023 בכמות מים גדולה מההקצאה, מתוך הבנה שבתקופה זו הצרכנים יתקשו לטפל בהגדלת הקצאות וקיימת חשיבות להמשיך בפעילות החקלאית היכן שניתן. המשמעות היא שהחקלאים לא יצטרכו לשלם השנה תעריפי חריגה.
  •  הוקדמה מינואר 2024 הפחתה בתעריף מי השפד"ן ב - 24 אגורות, שעיקר השימוש בו הוא להשקיה בנגב המערבי. ההפחתה תחול על צריכת מים מתחילת 2023.
  •   נדחו מועדי החלפת מדי מים, במקרים שבהם תנאי הלחימה אינם מאפשרים לפעול להחלפתם.
  •  בוצעו התאמות בחובת הדיווח כלפי הרגולטור של ספקי המים, גם כאן כדי לאפשר להם למקד מאמצים בשירות ובהבטחת רציפות השירותים.

 

החוזר הוכן מפורסמים של רשות המים.

 

ב ב ר כ ה,         

ירון סולומון 
המחלקה להתיישבות

 

 

עודכן לאחרונה ב ראשון, 05 נובמבר 2023 12:07

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.