מצמצמים נזקים מגדילים יבול ורווחיות: סטארט-אפ ישראלי חדש מד גשם סולארי עם דיוק מקסימלי

‎⁨המערכת החדשנית ‎⁨המערכת החדשנית צילום: IHEAD

יגאל זלוצ'ין פיתח מד גשם חדיש ופורץ דרך שאינו מצריך טיפול יום-יומי ומצליח למדוד את המשקעים בדיוק המירבי. כך, יתאפשר למנוע נזקים ולהגדיל את היבול והדיוק וליעל את הפעילות. יחד עם חברת IHEAD יוצג לראשונה ב"אגרומשוב"

יגאל זלוצ'ין חוקר, מפתח וממציא פתרונות לחקלאות הישראלית כבר יותר מ-30 שנה. בתערוכת "אגרומשוב" - תערוכת החקלאות המרכזית של ישראל בין ה-5-6.9 במתחם אקספו בתל אביב - יציג זלוצ'ין את הסטארט-אפ הישראלי החדש של חברת IHEAD בבעלותו: מד משקעים סולארי עם דיוק מקסימלי. מד המשקעים החדשני מיועד למדידות מקומיות הן את כמות הגשם והן את תפוקת הממטרות, משך רטיבות העלים וטמפרטורת האוויר בתנאים לא יציבים של הסביבה בחוות, גנים  חצרות אחוריות וכו' מד המשקעים כולל מד גשם, חיישן רטיבות עלים ומד טמפרטורה. הדיוק במדידות והספקת המים לגידולים יוביל על פי הערכות לעלייה ביבול בכ-30 אחוזים, שיפור הרווחיות ואיכות התוצרת החקלאית.

מדובר במכשיר ללא חיבור לחשמל או התעסקויות מיותרות, שמאפשר לחקלאי מדידה קלה ונוחה. בנוסף, בניגוד למדי הגשם הקיימים בשוק המצריכים טיפול יום-ומי מצד החקלאי, את מד הגשם של IHEAD אפשר לשים במקום הרצוי ללא צורך ל"בחינה מחדש" או תפעול נוסף.  מד גשם הוא אחד הכלים החשובים לחקלאי. מדובר, למי שלא יודע, במכשיר שבאמצעותו מודדים את כמות המשקעים שיורדים במקום מסוים ובזמן מסוים ומעניק מידע מקומי על רטיבות עלים דבר שימושי לקבלת החלטות לגבי שימוש אופטימלי בקוטלי פטריות בצמחים לצורך מניעת מחלות עלים.

זלוצ'ין מספר: "אני חייב לציין שאני מכיר ויודע בדיוק מה החקלאי צריך ומבקש. מד המשקעים החדש, שיוצג לראשונה בתערוכת אגרומשוב, יחסוך כסף וזמן לחקלאי. הוא יידע בדיוק את כמויות המים שירדו ובנוסף המכשיר יוכל להגיד לו כמה מים הוא עוד צריך להוסיף, אם בכלל. פיתחנו גם חיישן לרטיבות עלים שעוזר לחסוך בריסוס ובכסף. הוא יודע להגיד כמה זמן העלה נרטב ובאיזה טמפרטורה כדי למנוע מזיקים".

תערוכת החקלאות אגרומשוב 2023 תתקיים במתחם אקספו בתל אביב ב-5-6.9.2022. במסגרת התערוכה, יוצגו מגוון טכנולוגיות מתקדמות וחדשניות לעולם החקלאות ולחקלאי ויתקיימו כנסים מקצועיים. תערוכת אגרומשוב תתקיים זו השנה ה-32, מדובר בתערוכה המרכזית בישראל לחקלאות, עם מאות מציגים ואלפי חקלאים ויזמים בתחום החקלאות. התערוכה שמתקיימת בחללים ממוזגים כאשר מציגים ויזמים גם מעבר לים ישתתפו באירוע.

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.