הסדרות למערכות סולאריות בישראל (עדכונים אחרונים – יולי 2018) / אורי גנני

  1. הסדרה תעריפית למערכות ביתיות ומסחריות:

    1. תחילת רישום בחברת חשמל להסדרה זו מתוכננת לתאריך 5.8.2018.
    2. אין הגבלה להספק הפנלים במערכת. בהספק הממירים ניתן להקים עד 15 קילוואט במערכת ביתיות ובתעריף של 48 אג' לקילוואט. למערכות מסחריות עד 100 קילוואט מובטח תעריף של 45 אג'. ההפעלה למשך 25 שנים, והתעריפים אינם צמודים למדד.
    3. רשות החשמל הרחיבה את הרישום שיחל ב- 5.8.2018 ל- 250 מגהוואט במערכות המסחריות ועוד 50 מגהוואט במערכות הביתיות.
    4. לא ניתן להקים מערכת נוספת בהסדרה זו למי שהקים וחיבר מערכת סולארית בעבר על אותו חיבור החשמל. רשות החשמל חייבה את חברת החשמל להיערך מחשובית לחיבור מערכות נוספות החל מינואר 2019.
    5. רשות החשמל התחייבה להוסיף עוד מגהוואטים אם מכסה זו תמוצה מהר, וכן שלא תפחית את המחיר המובטח יותר מ- 10%. התחייבות חשובה למי שמשקיע בהכנת התשתית ורוצה וודאות שיוכל להקים מערכת סולארית בהסדרה תעריפית בהמשך.
    6. הבנקים המובילים יוצאים בימים אלו בתוכניות מימון ללקוחות המעוניינים להקים מערכת סולארית בהסדרה זו.
    7. שיאון אנרגיה (ויזמים נוספים בתחום), מציעה לבעלי גגות מתאימים, אפשרות להשכיר את הגג ליזם תמורת סכום חודשי מובטח, או להיכנס לשותפות בהקמה, במימון ובהכנסות. שיאון מטפלת בכל התהליך, מהרישום למכסה, דרך ההקמה והתחזוקה.
    8. ניתן לשלוח אלי למייל בקשה למודל כלכלי, שאותו אשלח אליכם לפי גודל הגג הפנוי וחיבור החשמל.
  2. מכרזי גגות ומאגרי מים: הרשות טרם השלימה את תהליך הכנת מכרזים אלו. לא ברור מתי יפורסם המכרז הראשון, ומה נדרש בעל הגג להכין לקראת מכרזים אלו.

  3. הסדרת מונה נטו – רשות החשמל הגדילה את המכסה במאה מגהוואט נוספים. לא ברור מתי תוסיף רשות החשמל עלויות מערכתיות על מערכות סולאריות בהסדרה זו.

  4. מכרזי קרקע: מיועדים לקרקעות האגודה החקלאית. מכרז ראשון במתח עליון צפוי במהלך אוקטובר 2018. טרם נקבע מועד למכרז השלישי למערכות קרקעיות במתח גבוה. ככל וטרם החלה הנהלת האגודה החקלאית בתהליך, אנו ממליצים להתקשר בהסכם אופציה עם אחד היזמים הגדולים בתחום. שיאון אנרגיה פועלת בתחום זה בשותפות עם שיכון ובינוי.

המלצותינו: 

למעוניינים במודל כלכלי הממחיש את העלויות וההכנסות הצפויות, וכן בהמלצה על מספר חברות קבלניות שאנו מכירים כחברות אמינות ומקצועיות, שילחו פרטיכם למייל מטה.

כמי שמאמינים בתחום ופועלים בו מאז 2009 נשמח לשכור גגות או להקים מערכות סולאריות בשותפות עם בעלי גגות מתאימים. אתם מוזמנים לפנות אלינו לקבלת מידע נוסף.

אנו ממליצים להיערך לרישום למכסה התעריפית כבר ב- 5.8.2018. למרות הגדלת המכסה לרישום הראשון, קשה להעריך כמה זמן ייקח למיצוי מכסה זו, לאור הפעילות הרבה המורגשת בתחום.

 

אורי גנני - מנכ"ל חברת שיאון אנרגיה

054-7772755

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.              

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.