ראש מועצת מטה יהודה על הכוונה להעביר שטחים משליטת המועצה באמצעות ועדת הגבולות: "אנו קוראים להקפיא את פעילות הועדה עד להקמת ממשלת קבע"

12 ינו 2020 המחברת/ת:

במלון יד השמונה הסמוך לנווה אילן נערך כינוס מיוחד שיזם ניב ויזל, ראש המועצה האזורית מטה יהודה, בהשתתפות חה"כ אביגדור ליברמן, יו"ר "ישראל ביתנו". לכינוס הוזמנו נציגי כלל הישובים במועצה האזורית.

ניב ויזל, ראש המועצה האזורית מטה יהודה, מסר: "אנו נדרוש ונפעל להקפיא את דיוני ועדת הגבולות. בימים של ממשלת מעבר שנייה, בימים של קפאון משילות וחמור מכל, בימים בהם משרדי ממשלה עוברים ממפלגה למפלגה כאתנן פוליטי – אי אפשר להכריע בסוגיות כה מורכבות. אנו קוראים לשר השיכון המיועד שלא לקדם תכנון בזמן ממשלת המעבר ולהקפיא את פעילות הוועדה עד להקמת ממשלת קבע. תושבי מדינת ישראל מאבדים את האמון בשלטון המרכזי ועלינו בשלטון המקומי לשמור את אמונם במוסדות המדינה".

באירוע אמר ויזל: "אנחנו זקוקים לנציגים של ההתיישבות כי אנחנו במאבק שתמיד נהיה בו מיעוט. הערים הגדולות תמיד עולות עלינו. אבן ספיר ועמינדב בסכנה של עוד 'רכס לבן', כל היישובים סביב בית שמש בסכנה. אנו מרגישים במתקפה לא נורמאלית. הבוקר קיבלנו עוד זימון לוועדת גבולות".

ליברמן הודה לראש המועצה ולסגנו יורם שמואלי על כינוס המפגש ואמר: "אני מתייחס להתיישבות כאחד הנכסים הגדולים של התנועה הציונית. מדינת ישראל והתנועה הציונית התחילו עם ההתיישבות מתקופת חומה ומגדל. שום דבר לא השתנה ואנחנו עדיין במאבק על הקרקע ועל מקורות המים וצריך להבין שהתיישבות תמיד הייתה החזית הקדמית של הביטחון הלאומי".

ליברמן דיבר על המחטף שמנסים לעשות באמצעות וועדת הגבולות לנטילת שטחים מהמועצה: "לא רק מבחינה ביטחונית אלא גם מבחינה אקולוגית אין להתיישבות אלטרנטיבה. מה שאנחנו יצאנו עליו למאבק עוד לפני המפגש הזה, זה כנגד הניסיון של אריה דרעי לשלב את משרד הפנים ואת משרד השיכון - זה ניסיון להשתלט ולהגדיל חד צדדית את השטחים של אותן ערים חרדיות שההשפעה שלהן מובנת ואין צורך להסבירה. בית שמש פעם הייתה עיר שלווה. היום קמה שם עיר חרדית שלוקחת את כל הקרקע החקלאית שמסביב. זה פשוט דבר בלתי סביר. כרגע הם מנסים לקבוע עובדות בשטח בוועדת הגבולות. לכן אחרי הבחירות נדרוש לקחת את תיק הפנים כי אחרת לא ניתן יהיה להתקדם. ניסיון המחטף שאנו רואים כאן, חודשיים לפני בחירות, זה בלתי סביר".

ליברמן התייחס לכך שתקנה 116 פוגעת יותר מאשר היא עוזרת: "המועצות האזוריות לא רק שולטות בשטח המדינה אלא גם שומרות עליו. בלעדיהן היינו הולכים לאיבוד. מבחינתנו יש כאן התייחסות קודם כל במובן הלאומי. אותן מועצות סובלות גם מגניבה חקלאית. אלה דברים בלתי סבירים וחיזוק ההתיישבות הוא חיזוק הביטחון. תקנה 116 - חוק קמניץ. ערבבו שם שמחה בשמחה כי צריך ללכת בצורה אחרת ולהתייחס ספציפית לבעיה של כל מגזר. בעיות הדרוזים הן לא הבעיות של המושבים והקיבוצים. יש לבחון את תקנה 116 מחדש. שופכים כאן את התינוק עם המים".

ליברמן התייחס גם לנושא ביטחון המזון ולייבוא של תוצרת חקלאית מעזה ומטורקיה: "כשהמצב שקט ורגוע מקבלים תוצרת. אבל אם חס וחלילה המצב הביטחוני מתערער אנו תלויים רק במה שהחקלאים פה יכולים לספק. במקום לטפל בפערים הטיווחיים הלכו דווקא על החקלאי לדרך הקלה ובלי הרבה שכל. אנחנו נמצאים באזור רועש וגועש. זה שיש שקט יחסי לא אומר מה יהיה בעתיד. היכולת לספק לעצמנו לבד את כל המזון ולא להיות תלויים בשכנים חייב להיות אצלנו בתת מודע".

עוד אמר ניב ויזל כי "פה יושבים הנציגים שהכי חשוב להם כי לוקחים להם את הבית ואת האדמות. אנחנו כולנו יודעים שאצלך מילה זו מילה. חשוב מאד שתיקח את משרד הפנים, את משרד הבריאות ואנו מצפים שתודיע ותעמוד על זה שתיקח גם את משרד החקלאות. אנחנו כבר לא סומכים. אני מבקש ממך מטעם מטה יהודה. אף אחד לא רב על תיק החקלאות. רק אנחנו רבים עליו. זו בקשתי האישית ממך".

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

לכתבות בנושאים:

F2F OECD ֿמכון מחקר מיגל אבוקדו אגודות שיתופיות אגסים אגרוטק אגרומשוב אורגני איכות הסביבה איסור על דיג אירועים של האיחוד החקלאי אכיפה אמנות בינ״ל אנרגיות מתחדשות ארבה ארגון מגדלי ה ארגון מגדלי הבקר ארגון מגדלי הדבש ארגון מגדלי הדגים ארגון מגדלי ההדרים ארגון מגדלי הירקות ארגון מגדלי העופות ארגון מגדלי הפירות בוררות בחירות ביטוח נזקי טבע ביצים בננות בפרדס בצורת בקעת הירדן בתי אריזה גנטיקה גפנים גרנות דבש דובדבנים דיג דיור מוגן דיני עבודה דמי טיפול ארגוני האיחוד החקלאי הברחות הדברת מזיקים הועידה ה 16 החברה לפיתוח הגליל החטיבה לשמירה על הקרקע החלטה 1521 החלטות מועצת מקרקעי ישראל הטרור החקלאי המועצה לייצור ושיווק דבש המרחב הכפרי המשק המשפחתי הערות לישיבת מועצת מקרקעי ישראל הפקעות הקמת יישובים חדשים הקצאות קרקעות חקלאיות הרפורמה בחקלאות הרפת והחלב השולחן העגול השומר החדש השקעות התאחדות החקלאים התיישבות ועדות קבלה ועדת גבולות ועדת צכסןץ ועידות ישראל לחקלאות ותמ״ל חבל שלום חדשנות חוות סוסים חוזה שכירות זמני חומרי הדברה חוק הוותמל חידושים טכנולוגים חינוך חמרה חקיקה חקלאות חקלאות אורגנית חקלאות מדייקת יבול שיא יזמות עסקית יחסי עיר כפר ייבוא וייצוא ייבוא תוצרת חקלאית יסודות יקביים ישיבת מועצת מקרעי ישראל כלבת כנרת לולים ליצ׳י מגדלי הדבורים מועצת הדבש מועצת החלב מועצת הכפרים מועצת הלול מועצת המים מועצת הצמחים מועצת מקרקעי ישראל מו״פ ערבה תיכונה מו״פ צפון מזון לבעלי חיים מחירי תוצרת חקלאית מטה הדיור מטה יהודה מיגל מים מים והשקיה מיסוי מיסוי מקרקעין מכון וולקני מכסות ביצים מכסות חלב מכסות מים מנגו מערכות סולאריות מפקד החקלאות משבר האקלים משבר הדיור משבר המים משבר העגבניות משק החלב משקי עמק הירדן משק עזר משרד האוצר משרד החקלאות משרד השיכון והבינוי נאות הכיכר נווה אטיב נזקים בחקלאות נזקי מזג האויר נחלה נטפים ניקוז סמדר אוטולנגי עגבניות עובדים זרים עובדים פלסטינאים עוטף עזה עוף הגליל עין גב עכברת על האיחוד החקלאי ענף החלב ערבה תיכונה פדיון קרקע חקלאית פודטק פיצויים פערי התיווך פשיעה חקלאית צבר צמח תערובות צער בעלי חיים קווי קורונה קורסים קיבוצים קיווי קליטה קנאביס קנביס רפואי קנט קרקע קרקעות רישום זכויות רפורמה בחקלאות רשות המים רשות התחרות רשות מקרקעי ישראל רשות ניקוז ונחלים כנרת רש״פ שום שוק איכרים שוק סיטונאי שחיטה שחורה שטפונות שימור שימושים חורגים שינוי אקלים שינויי יעוד שינוי תקנות הגנת הצומח שמאות מקרקעין שמיטה שמן זית שפעת העופות שר החקלאות תחרות הצילום תיירות כפרית תירס תכנון ובניה תכנית דיור לאומי תמיכה בחקלאות תמיכות בחקלאות תמר תערוכות ואירועים ⁨מילובר

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.